نماينده فوتبال يزد در ليگ دسته يك كشور، مجددا دچار تغيير و تحول شد




رييس هيات فوتبال استان يزد گفت: واگذاري سهام تيم فوتبال اين استان به حسين ريسماني خير يزدي منتفي شد و با هماهنگي‌هاي انجام شده تيم اين استان با نام " تربيت يزد" در ليگ دسته يك فوتبال كشور حاضر خواهد شد.

محمدرضا بابايي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به برخي مسايل، حسين ريسماني كه به تازگي، امتياز باشگاه به وي واگذار شده بود،از اين مسووليت سرباز زد.

اواخر هفته گذشته امتياز تيم فوتبال شهيد قندي سابق به حسين ريسماني خير يزدي واگذار شد و قرار بود با نام "طليعه يزد" در رقابت‌ها شركت كند، ضمن اين كه در اين هفته تيم به اردويي نيز در شهركرد رفت.

بابايي افزود:درهمين راستا رييس سازمان تربيت بدني كشور و استاندار يزد هريك دوميليارد ريال به‌تيم كمك كردند و اداره كل تربيت بدني وهيات فوتبال خود مسووليت تيم را در ليگ دست يك بر عهده خواهد گرفت.

روابط عمومي هيات فوتبال استان نيز در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: در آستانه مسابقات فوتبال دسته اول كشور، تيم فوتبال شهيد قندي سابق به تازگي به نام " تربيت يزد" تغيير نام يافته كه به صورت استاني و تحت پوشش اداره كل تربيت بدني و هيات فوتبال استان يزد در مسابقات شركت خواهد كرد.

اين گزارش افزود:اين تيم با تركيبي از بازيكنان شايسته بومي و غير بومي با صلاحديد كادر مربيگري، با قدرت و در شان ديار دارالعباده و جامعه ورزشي استان يزد حضوري جدي در ليگ خواهد داشت.

در ادامه اين گزارش آمده است: نظر به اينكه، به عللي، ديگر تيمي تحت عنوان طليعه وجود خارجي ندارد،پرداختن به‌اين موضوع وباآن نام در رسانه‌ها، محلي از اعراب نداشته و به هيچ وجه به سود فوتبال استان يزد نيست.

پس از سقوط تيم‌قندي از مسابقات ليگ برتر زمزمه‌هاي انحلال اين تيم به گوش رسيد تا اينكه مدير عامل شركت كابل‌هاي مخابراتي شهيد قندي‌اعلام كرد اين شركت به دليل مشكلات مالي ديگر قادر به تيمداري نخواهد بود و امتياز تيم فوتبال اين باشگاه به اداره كل تربيت بدني استان يزد و هيات فوتبال اين استان واگذار شد.

بعد از اين ماجرا، علي فتح‌الله زاده‌مدير عامل سابق باشگاه استقلال تهران از اعلام حمايت خود از نماينده فوتبال استان يزد خبرداد كه بارديگر فوتبال دوستان يزد رابه وجد آورد و آنان را به حضور نماينده فوتبال استان در ليگ دسته يك كشور اميدوارتر كرد.

پس از مدتي علي فتح‌الله زاده كه براي تصدي پست رياست فدراسيون فوتبال نامزد شد، از حمايت نماينده فوتبال يزد سر باز زد.

سپس يك شركت توليد سيمان در استان يزد حمايت خود را از نماينده فوتبال يزد اعلام كرد و قرار شد كه اين تيم با نام شركت ياد شده در مسابقات ليگ دسته اول فوتبال كشور شركت كند كه پس از مدت كوتاهي بحث حمايت اين شركت نيز به دلايل مختلفي منتفي شد.

در نهايت طي مذاكراتي، با حسين ريسماني خير يزدي صورت گرفت، امتياز اين تيم به وي واگذار شد و قرار شده بود تا با نام "طليعه يزد" در رقابتهاي ليگ دسته يك فوتبال كشور شركت كند كه اين امر نيز منتفي شده و نماينده استان يزد بعد از سه بار تغيير، دوباره دچار تغيير و تحول شد و اين بار با نام " تربيت يزد" وارد عرصه شد.

ابراهيم طالبي كه سال گذشته به همراه تيم نساجي مازنداران از ليگ دسته دوم فوتبال به دسته اول صعود كرد، سكان مربيگري تيم استان يزد را در ليگ دسته يك بر عهده گرفته است.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا